vrijdag 22 augustus 2008

Not good

Sinds zondagnacht zit uw Kakeltrut met een geknelde zenuw in haar bovenrug. Nee, het heeft niets te maken met mijn vermeend gedive op Pukkelpop. U moest eens weten hoe rustig ik daar tegen een paaltje heb gezeten en kruiswoordraadsels heb ingevuld. Nee, dat uitbundige gedrag was niet de reden van de oprispende zenuw.
’t Is altijd hetzelfde liedje volgens de dokter: stress en een slechte houding achter de computer. Of – en dat concludeer ik dan maar even zelf – gewoon teveel tijd achter de computer. Want ’s avonds voor het slapengaan nestel ik me nog even achter het scherm en surf ik erop los. En dat doe ik in alle mogelijke houdingen: in kleermakerszit, op ingetrokken knieën, wijdbeens, dwars hangend over de armleuningen, linkervoet onder rechterbil (want rechtervoet onder linkerbil lukt me niet)… you name it. Geen aanrader voor een genetisch ruglijder als ik.
En hoewel ik de voorgeschreven spierverslappers fuckin awesome vond – zeker in combinatie met ongeveer drie pintjes – heb ik toch maar wijselijk besloten om de symptomatische bestrijding te vervangen door good old fashioned gekraak. Mijn osteopaat (aka Magic Touch) heeft het euvel opgelost door mijn rug op tien en mijn nek op vier plaatsen te kraken. En mijn klantenkaart zegt dat ik nog vijf keer mag gaan. Goodie!!

… maar die verdomde sit-ups doe ik niet. Hell no.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

U moet eens over u heen laten lopen. Dat schijnt ook te helpen.

Sarah zei

ja ik zweer ook bij de ostheopaat. maar dan WEL in combinatie met de voorgeschreven oefeningen.. ;)
komaan, je gaat jezelf er echt beter door voelen en het duurt echt maar tien minuutjes!! ik was er een tijdje mee gestopt maar ga toch terug de oefeningen doen want ik merk dat de pijn terugkomt.

oh the joy of modern life ;)

Kakeltrut zei

fuuuck, al die discipline rondom mij, ik word er niet goed van ;)

allez dan, vanavond doe ik m'n setje.

Unknown zei

Zoals elise72 al zei: over je heen laten lopen!

Beetje tegennatuurlijk maar het werkt echt, en ik doe het voor een gereduceerd bedrag (belgen zijn gierig). De grote schoenmaat is een pluspuntje (maat 45) en ik loop zelf geen gevaar, ik trek stevige bergschoenen aan.

Just give Len a ring :p